Customer Experience

We collect millions of customer voices every day and make them usable for you with the help of AI.

Our Approach - Your Benefits

All-in-One Solution

  • Analysis of data across multiple sources worldwide
  • Flexible in usage to achieve individual goals and address different types of research questions


FachwissenYears of Expertise

  • Experience across a broad spectrum of industries and company sizes
  • Highly qualified experts with great commitment, passion and high service quality

KIUse of AI

  • Easier, faster and improved data analysis with the help of AI
  • Use of AI along the entire value chain, from intelligent data acquisition and data refinement up to the use of GenAI in reporting



datenbasisReal Database

  • Direct customer feedback on your brand, the quality of your products, or the service behavior of your employees
  • We can also conduct this at any time for your competitors, suppliers or customers



mensch faktorHuman Factor

  • We take your insights to the next level and provide recommendations 
  • We prepare results specifically for individual use cases

holistischer AnsatzHolistic Approach

  • Our extensive expertise and holistic approach offers you customized advisory services that take all relevant aspects into account

FlexibilitaetFlexibility

  • Fast integration of any data source
  • Flexible data extraction via exports and API interfaces
  • Various options for data provisioning

usabilityUsability

  • Relevant and recent data of the highest quality
  • User-friendly data visualization
  • Versatile data analysis and coding functions

datenschutzData Protection & Security

  • A wide range of organizational and technical measures to ensure compliance with all regulations
  • Data room solution Global Portal is an OwnCloud-based data exchange platform


Our Services – Your Success

We support you with data-driven optimization along the entire value chain

digitale Umfeldanalyse

Digital Environment Analysis

Analysis and evaluation of relevant corporate communication and public perception


Our digital environment analysis provides in-depth, data-driven insights and relevant recommendations regarding your own company, potential acquisition targets and the competition. These insights into the digital business environment help to identify opportunities, minimize risks and make well-founded decisions.

customer analytics

Customer Analytics

Data-based insights to optimize communication, services, processes and products


Our data-driven analysis is based on various monitoring solutions, including location, product and review as well as social media monitoring. Our insights enable continuous optimization of your company's communication, services, processes and products for optimized customer experiences along the customer journey.

custom web intelligence

Custom Web Intelligence

Tailor-made solution for sophisticated and individual requirements


Our customized solution offers a system for targeted web crawling and web analysis. It is individually integrated into your processes and enables specific use cases. With extensive experience, flexibility and fast implementation using proven technologies, our dedicated team ensures your success.


Our Approach

We collect millions of customer voices on brands and products every day
and make them usable for you with the help of AI and human expertise.

  • Im ersten Schritt werden die Projektziele definiert, Verantwortlichkeiten geklärt und ein methodischer Ansatz sowie ein Zielbild erarbeitet.
  • Es erfolgt die Auswahl relevanter Datenquellen und die Planung des technischen Vorgehens.
  • Die Datenqualität wird bewertet, und das Bereitstellungsformat wird festgelegt.

In dieser Phase werden die Daten erfasst, klassifiziert und in das System integriert:

  • Crawler für Spezialquellen werden entwickelt, interne und externe Datenbanken eingebunden und die Datenqualität wird kontinuierlich gesichert.
  • Die erfassten Daten werden systematisch klassifiziert und aufbereitet unter Nutzung modernster Technologien, einschließlich Themenklassifzierung &-erkennung, attributbasierter Sentiment-Analyse und der Erkennung von Peaks.
  • Anschließend erfolgt die Implementierung von Dashboards und Berichtsvorlagen, inklusive Rechtemanagement sowie die Entwicklung von Custom Features.

Es erfolgt eine detaillierte Analyse der bereitgestellten Daten inklusive maßgeschneiderte, strategische Empfehlungen, die direkt aus den gewonnenen Daten abgeleitet sind und Sie bei fundierten Entscheidungen unterstützen:

  • Manuelle Berichterstattung:
    Initiale Rohdatensichtung, quantitative und qualitative Analyse, Ableitung von Empfehlungen und Präsentation der Ergebnisse. Hierunter fallen Ad-Hoc Reports, wiederkehrende Reports zu definierten Zeitabständen (z.B. wöchentlich, monatlich), Special Topic Reports oder Manuell kuratierte Alerts. Die Analyseleistungen sind auf die individuellen Fragestellungen unserer Kunden abgestimmt und umfassen u. A. Status Quo-, Zielgruppen-, Themen-, Markt- Reputation-, Customer Journey- und Benchmarking Analysen, Kampagnen Tracking, KPI Reportings, Alertings für die Früherkennung und Beobachtung von Krisen u.v.m.
  • Automatische Berichterstattung:
    KI-gestützte Vorklassifizierung, automatisierte Aufbereitung und flexible Darstellung der Empfehlungen in Dashboards. Automatische Reports umfassen Peak Reports, Alerts, wiederkehrende Reports zu definierten Zeitabständen (z.B. wöchentlich, monatlich), Image Reports und SWOT Reports
  • Projektspezifische Unterstützungsleistungen mit Feature-Wartung, Qualitätssicherung und Prozessüberwachung.
  • Ein individuelles Supportkonzept stellt den reibungslosen Betrieb sicher.
  • Parallel führen wir Basisleistungen wie Technologieentwicklung, Zugang, Betrieb und Support als unabhängige Services durch.
  • Projektbegleitende Unterstützungsleistung mit effizienter Budgetverwaltung, Ressourcenplanung, Implementierungsunterstützung und Koordination.
  • Eine Meilensteinstrategie für Custom Features sowie Schulungsmanagement sichern den Erfolg.
  • Darüber hinaus führen wir unabhängige Leistungen wie Kundenkommunikation, Projektpräsentationen und Anwendungssupport durch.
Bitte akzeptieren Sie die Marketing Cookies, um alle Inhalte sehen zu können.

Success Stories

For market research, product development, production, quality management, after-sales and communication, 
the insights gained from customer communication are of practical relevance

Bitte akzeptieren Sie die Marketing Cookies, um alle Inhalte sehen zu können.

Contact us!